Kegyetlen büntetés a szolgáltató hibájából nem fizető parkolóknak

Desktop
Egy levelet idézünk, amelyet egy pórul járt autós intézett Belváros-Lipótváros Önkormányzata Közterület-felügyeletének - illetve az ő válaszuk lényegét (mert maga a válasz a feladó szerint titkos). A lényeg: hiába próbálsz mobillal parkolni, ha a rendszer le van rohadva, nem fogadják el a parkolási társaságok mentségként a hibaüzenetet.
"Tisztelt Közterület-felügyelet! 
 
A mai napon XXX-XXX rendszámú kocsimon nagy meglepetésemre büntető cédulát találtam a szélvédőn (bosszúságom annál nagyobb volt, hogy ebben a szűk és rosszul tervezett parkolóban valaki a mai nap folyamán meg is húzta a kocsimat, a fényezésben és az első lámpabúrában kárt téve). 
 
A megdöbbenésem annak szólt, hogy mobilon próbáltam parkolni, kétszer is elküldve a rendszámomat a 30-7630504 számra. Mindkétszer az a válasz jött vissza, hogy "Elnézését kérjük! A parkolási szolgáltatás ideiglenesen nem elérhető."
 
Később ismét megpróbáltam, akkor már működött a rendszer és el is kezdte vonni tőlem a pénzt. 
 
De ekkor már valószínűleg megleptek az emberek egy igazságtalan mikuláscsomaggal. A fizetési rendszer nem működése miatt nem tudtam fizetni. Apró sem volt nálam, fizettem is, ráadásul egy-egy alkalommal órákig itt szoktam várakozni, még ha van az embernél apró, akkor sem ennyi. 
 
Vagyis az Önök, illetve szerződéses partnerük hibájából fakadóan nem tudtam fizetni, olyan oknál fogva, amiért nem vagyok felelős. 
 
Kérem a fentiek miatt büntetésem eltörlését."
 
A választ is szívesen idéznénk, ám az e-mail végén nagy meglepetésünkre ezt olvastuk: 
 
"Ez az elektronikus levél bizalmas és/vagy jogilag védett információkat tartalmazhat, és kizárólag a címzettnek szól. Információ szolgáltatás a célja. Felhívjuk figyelmét, hogy az elektronikus levél engedély nélküli felhasználása, másolása, sokszorosítása, terjesztése, módosítása, nyilvánosságra hozatala, illetve a tartalmával való visszaélés szigorúan tilos."
 
A lényeg tehát belőle:
 
"A telefonos fizetési rendszert a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és a viszonteladói üzemeltetik. A szolgáltató a mobil vásárlás szolgáltatás keretében elérhetővé teszi bizonyos feltételek mellett a parkolójegy mobiltelefonon történő vásárlását. Mindig meg kell várni a parkolás elindításának vagy meghosszabbításának sikerességét igazoló válaszüzenetet, és ellenőrizni a visszaigazolt adatokat. (rendszám, zónaszám) Ha az elküldött sms-re nem érkezik válasz, vagy negatív válasz érkezik, akkor a parkolási díj kifizetése sikertelen volt. "
 
"Felhívom szíves figyelmét, hogy a mobiltelefon használatával történő parkolás egy alternatív fizetési mód, ha ez technikai vagy egyéb okokból nem érhető el, akkor más módon kell rendezni a díjfizetést, hiszen a fizetési kötelezettség továbbra is fennáll. A rendszer esetleges meghibásodása, vagy a szolgáltatás ideiglenes szünetelése nem mentesít a díjfizetési kötelezettség alól."
A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?