„5-ös metró”-pályázat: behoznák a csepeli és a ráckevei HÉV-et a Kálvin térig

Desktop
Boráros tér (forrás: budapestcity.org)

A Kálvin térig hoznák be a csepeli és a ráckevei HÉV-et. A Nemzeti Infrastruktúra (NIF) Zrt. az "5-ös metró" beruházás megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére írt ki pályázatot - írta a Blikk.

A pályázatban arra várnak ötleteket, hogyan hozzák be a metróig a két HÉV-vonalat. A csepeli HÉV a föld alatt jönne a Kálvin térig. Később tovább lehetne vinni az Astoria felé, a korábbi tervek szerint pedig lenne megállója a Liszt Ferenc térnél, a Nyugatinál, a Lehel térnél és a Margitszigeten is, így csatlakozna a békásmegyeri HÉV-vonalhoz.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil

A most meghirdetett első szakasz akár 100 milliárd forintból megvalósítható lenne (ez tehát olcsónak számít) a 3-as metróhoz hasonló olcsóbb állomásokkal.

Az építkezés az engedélyek megszerzése után legkorábban 2019-ben kezdődhet - mondta a NIF kommunikációs igazgatója a Blikknek.

A Csepeli Gyorsvasutat ugyanis eredetileg a Kálvin térig tervezték, csak pénzhiány miatt állt meg a felszínen a Boráros téren. A Kálvin téren a 3-as metróban el is készült a csatlakozási hely, de oda végül a 4-es metrót kötötték be. Ott már csak alatta fér el az új alagút, így a föld alá bukó HÉV-et, az 5-ös metró első szakaszát mélyen a felszín alatt kell majd vezetni - írta az oldal.

Mobil
Mit szólsz hozzá?

Hirdess nálunk!

Szeretnéd, ha a kerület lakói tudnának szolgáltatásaidról, termékeidről, boltodról, vendéglátó-helyedről? Hirdess nálunk! Meglásd, egyáltalán nem drága – és megéri. A részletekért kattints ide!